نحوه استفاده از کارت شارژ
mci-pages-sharing

نحوه استفاده از کارت شارژ

افزایش اعتبار و نحوه استفاده از شارژ:

افزایش اعتبار : افزایش اعتبار به دو روش حضوری و غیر حضوری صورت می گیرد:

حضوری:
غیر حضوری:
  • Top Up (شارژ خودكار): از طریق مراجعه به پرتال همراه اول و عاملین مجاز انجام میگردد بدین صورت که مشترک پس از ورود به بخش سایت فروش شارژ پرتال همراه اول ، مبلغ مورد نیاز خود را برای شارژ انتخاب نموده و پس از پرداخت مبلغ شارژ بصورت اینترنتی(باستفاده ازکارت عضوشتاب )، سیم کارت اعتباری به صورت مستقیم و بدون نیاز به مشاهده و وارد نمودن رمز شارژ در گوشی ، شارژ خواهد شد.
    نکته : مشترکین تلفن همراه اعتباری که از طریق پرتال همراه اول اقدام به افزایش اعتبار اقدام نمایند, میتوانند از 5% تخفیف ویژه این پرتال استفاده نمایند.
  • از طریق مراجعه به عاملین مجاز فروش شارژ
  • IVR (تماس با مرکز پاسخگویی به شماره 9990)

  • استفاده از سیستم پاسخگوی خودکار (IVR:)

    مشترکین می توانند ازطریق سیم کارت اعتباری با شماره 444 تماس و از باقیمانده اعتبار تلفن همراه خود اطلاع یابند.

    با استفاده از رمز شارژ دریافتی ، دستور زیر را در گوشی وارد نمائید :
    Send یا Ok یا دكمه سبز # شماره رمز شارژ *140*#
    با اجرای دستور فوق سیم کارت به میزان اعتبار خریداری شده شارژ خواهد شد.

مدت اعتبار شارژ :
انواع شارژ (ریالی) مبلغ شارژ (ریال) مالیات ارزش افزوده مهلت اعتبار (ماه)
1,000,000 917,431 82,569 12
500,000 458,716 41,284 12
200,000 183,486 16,514 12
100,000 91,743 8,257 10
50,000 45,872 4,128 5
20,000 18,394 1,651 3
10,000 9,174 826 3
موارد عدم انجام شارژ
  • لیست سیاه : در زمان فعالسازی رمز شارژ الکترونیکی ، درصورت تکرار بیش از ۴بار خطا در ورود رمز ، سیم کارت شما قفل شده و وارد لیست سیاه می شود.
  • خط استفاده نشده : وضعیت سیم کارت در زمان تحویل
  • قطع تقاضای مشترک : درصورتیکه مالک تلفن همراه با مراجعه به ادارات مشترکین 8گانه (درتهران ) و ادارات مشترکین (سایراستانها ) برای مدت معین (حداکثر ۳ماه) نسبت به قطع تقاضای مشترک اقدام نموده باشد.
  • مفقودی توسط تلفن گویا(444) : درصورتیکه اعلام مفقودی توسط مشترک تلفن همراه ازطریق سامانه444(تلفن گویا)صورت پذیرفته باشد.(جهت کسب اطلاعات بیشتربه خدمات سیم کارت اعتباری(اعلام مففودی سیم کارت) مراجعه نمائید.)
  • سلب امتیاز: درصورت عدم افزایش اعتبار در وضعیت غیرفعال (طی 12ماه ) شماره و حق الامتیاز سلب می گردد وامکان افزایش شارژمیسرنمی باشد.
خروج از لیست سیاه
  • حضوری : مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و مراکز تلفن ثابت (در تهران) و ادارات مشترکین (درسایراستانها)
  • غیرحضوری : جهت دسترسی به راهنمای استفاده از خدمات تلفن های همراه اعتباری می توان با تماس با مرکز 9990 ازاین سرویس استفاده نمود و سیستم بصورت اتوماتیک حداکثر ظرف 24 ساعت نسبت به حذف شماره تلفن همراه اعتباری ازلیست سیاه ( (Black list) اقدام می نماید.
در زمان خرید شارژ الكترونیكی به نكات زیر توجه فرمایید:
  • رمز شارژ الكترونیكی را از پایانه های فروش متعلق به نمایندگیهای معتبر تهیه نمایید.
  • از خرید هرگونه رسید یا برگه از پیش چاپ شده خودداری نمایید.
  • تنها فرد مجاز به رویت اطلاعات مندرج بر روی برگه رمزدارای پوشش ، شما هستید. رسید حاوی رمز شارژ خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و برای میسر نمودن پیگیریهای احتمالی بعدی، برای خرید ازطریق کارت عضوشتاب متعلق به خود استفاده نمایید.
  • در هنگام فعالسازی رمز شارژ الكترونیكی خود دقت نمایید ، زیرا در صورت تكرار بیش از 4 بار خطا در ورود رمز ، سیم كارت شما قفل شده و وارد لیست سیاه می شود . در این صورت برای برقراری مجدد ارتباط ،‌ به دفاتر خدمات ارتباطی، مراکز تلفن ثابت (درتهران) و ادارات مشترکین (سایراستانها) مراجعه و یا با مركز اطلاع رسانی تماس حاصل نمایید.
  • جهت هرگونه پیگیری بعدی،‌ رسید عابر بانک و یا دستگاه pos صادر شده را تا پایان زمان استفاده نزد خود نگه دارید.
  • در صورت بروز مشكل، از فروشنده راهنمایی بخواهید و یا با مركز پشتیبانی شركت توزیع كننده تماس بگیرید. چنانچه موفق به برقراری ارتباط نشدید برای پیگیری با سامانه ارتباط مردمی همراه اول (۹۹۹۰) تماس حاصل نمایید.
  • جهت سهولت و امنیت بیشتر پیشنهاد می گردد ازشارژهای الکترونیکی استفاده نمائید.
  • در صورت خرید رمز از نشانی اینترنتی همراه اول مشكلات خود را با پست الكترونیكی charge@mci.ir در میان بگذارید.
شارژ الکترونیکی (2-1)

شارژ الکترونیکی

4043 بازدید 1396/01/15 محصولات و خدمات