شرايط مناقصه محدود دو مرحله ای شماره ۲/۹۰ م س
mci-pages-sharing

شرايط مناقصه محدود دو مرحله ای شماره ۲/۹۰ م س

 
  • موضوع مناقصه:

    شركت ارتباطات سیار ایران در نظر دارد تعداد ۲۰ میلیون عدد سیم کارت مورد نیاز خود را بشرح مندرج در مشخصات فنی و ضمائم آن و طرح قرارداد پیوست از طریق مناقصه بصورت ۱۰۰% ریالی از تولید كنندگان و شرکتهای داخلی خریداری نماید.

  • شماره مناقصه: ۲/۹۰ م س
  • نوع مناقصه: مناقصه محدود دو مرحله ای
  • نام دستگاه مناقصه گزار: شركت ارتباطات سیار ایران
  • نشانی دستگاه مناقصه گزار: تهران میدان ونك خیابان ونك، برج همراه
  • مناقصه گر(پیشنهاد دهنده): در این مناقصه شخص حقوقی است كه اسناد مناقصه را خریداری و در مناقصه شركت می‌كند.
  • مجری طرح: معاونت فنی و مهندسی شركت ارتباطات سیار ایران
  • ناظر قرارداد: معاونت فنی و مهندسی شركت ارتباطات سیار ایران
  • نماینده كارفرما: اداره كل تداركاتی شركت ارتباطات سیار ایران
  • نكاتی كه پیشنهاد دهندگان به مناقصه در تسلیم پیشنهادهای خود باید رعایت و اجرا نمایند بشرح زیر است:
    • به پیشنهادهای مشروط، گنگ و ناقص كه بنحوی از انحاء مغایر با مشخصات فنی و سایر شرایط مناقصه باشد ترتیب اثر داده نخواهد شد.
    • قیمت پیشنهادشده باید قطعی باشد و تغییراتی چون افزایش قیمت مواد اولیه؛ دستمزد؛ نرخ برابری ارزها نسبت به یكدیگر و غیره دلیلی برای توجیه تقاضای افزایش قیمت پیشنهادی تا پایان اعتبار پیشنهاد قیمت نخواهد بود و مبلغ مالیات بر ارزش افزوده نباید در پیشنهاد قیمت لحاظ شود.
    • پیشنهاد قیمت باید برای هر جزء بصورت واحد ذكر و قیمت كل باید به عدد و حروف قید شود. (در صورت مغایرت در محاسبه جمع واحدها با قیمت كل، آن یك كه كمتر باشد معتبر و مورد قبول خواهد بود و واحدهای حساب نشده بصورت رایگان و یا تخفیف تلقی خواهد شد.
    • به منظور رعایت قانون حداكثر استفاده از توان فنی، مهندسی، تولیدی، صنعتی و اجرایی كشور در اجرای پروژه ها و ایجاد تسهیلات جهت صدور خدمات مصوب ۱۲/۱۲/۱۳۷۵ مجلس شورای اسلامی رعایت موارد زیر توسط پیشنهاد دهندگان مناقصه فوق الزامی است.
      • هر شركت كننده نمی تواند در مناقصه عضو بیش از یك مشاركت باشد، اما می تواند به عنوان پیمانكار دست دوم در بیش از یك پیشنهاد معرفی شود در مشاركتها ، هرگونه تغییر در مشاركت، منوط به تایید كتبی مناقصه گذار پیش از تاریخ تسلیم پیشنهاد است.
      • میزان و ارزش قراردادی كار مهندسی كه در ایران و توسط ایرانی انجام می‌شود.
      • میزان ارزش و منبع تامین كالا و یا مواد اولیه، مواد انبوه اقلام استاندارد تولید داخل كه در اجرای پروژه بكار می‌رود.
      • میزان و ارزش تجهیزاتی كه ساخت آنها را به سازندگان یا تولید كنندگان ایرانی واگذار می‌نمایند به همراه فهرست سازندگان ایرانی كه پیشنهاددهنده برای ارجاع كار از بین آنها انتخاب خواهد كرد.
      • میزان و ارزش تفكیكی كارهایی كه راساً توسط پیشنهاددهندگان در ایران انجام می‌شود.

      تبصره: حق كارفرما مطابق قانون حداكثر استفاده از توان داخلی جهت نظارت و كنترل عملكرد محفوظ می‌باشد.

    • برنده مناقصه لازم است با هماهنگی خریدار از نام تولید كننده کالا و نام شركت فروشنده و شماره قرارداد را در بسته بندی کالا با تحویلی (در حاشیه سیم SIM) حك نماید.
    • مناقصه در دو بخش ۱۰ میلیونی برگزار و هر شركت كننده می تواند در هر دو بخش شركت نماید و MCI مختار است یك یا هر دو بخش را به برندگان واگذار نماید.
  • اسناد مناقصه:

    اسناد مناقصه به شرح ذیل می باشند:

    • شرایط مناقصه در ۱۰ صفحه
    • طرح قرارداد در ۱۰ صفحه
    • مشخصات فنی در ۲۰ صفحه
    • جدول برنامه زمانبندی مراحل برگزاری مناقصه محدود در ۱ صفحه
    • پیوست الف : معیارهای ارزیابی فنی و بازرگانی و فرم تایید اعتبار توانایی مالی در ۴ صفحه
    • پیوست ب : اطلاعات و استانداردهای بسته بندی در ۲ صفحه
    • پیوست ۱ فرم ضمانتنامه در یك صفحه
    • پیوست ۲ جدول تعیین در صد سهم ارزش كار داخل و خارج كشور در یك صفحه
  • ارزیابی مناقصه گران و پیشنهادات:

    عبارتست از ارزیابی توان انجام كار توسط مناقصه گران و ارزیابی پیشنهادهای فنی بازرگانی آنان كه از سوی كمیته فنی بازرگانی مناقصه گزار انجام می‌شود. معیارهای ارزیابی مناقصه گران و پیشنهادهای فنی آنان و میزان تاثیر آنها در تعیین توان انجام كار و قبول پیشنهادها كه شامل ۱- تضمین كیفیت خدمات و محصولات ۲- داشتن تجربه و دانش در زمینه های مشابه و موردنظر ۳- حسن سابقه ۴- توان مالی و مدیریتی برای انجام كار میباشد در پیوست الف (شاخص های فنی و بازرگانی) در این اسناد بصورت مشروح آمده است.

    تعیین ضریب تاثیر و وزن عوامل فنی بازرگانی تصمیم گیری توسط كمیته انجام می‌شود. تنها پیشنهادهائی كه حداقل ۷۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را مطابق جدول پارامترهای ارزیابی كسب نمایند مورد تایید قرار گرفته و به دور بعدی مناقصه راه خواهند یافت.

    تبصره: كمیته فنی بازرگانی در صورت لزوم برای اعمال این ارزیابی از تشكیلات و امكانات مناقصه گران بازدید و با مدیران مناقصه گران مصاحبه خواهد نمود.

  • ارزیابی شكلی: عبارتست از بررسی كامل بودن اسناد و امضای آنها، غیر مشروط و خوانا بودن پیشنهاد قیمت.
  • ارزیابی مالی پیشنهادها: فرآیندی است كه در اثر آن مناسب ترین قیمت از بین پیشنهادهایی كه حداقل نمره قبولی در ارزیابی مناقصه گران و پیشنهادها را دریافت نموده باشند بشرح فرمول زیر انتخاب می‌شوند.

    تبصره: قیمت تراز شده طبق فرمول زیر محاسبه و تعیین می‌شود :

    T= (a + b) + ۰/۷C
    كه در آن نحوه محاسبه T بدینصورت است.

    P= قیمت پیشنهادی
    T‌= امتیاز فنی، بازرگانی قابل قبول كسب شده نبایستی كمتر از ۷۰ باشد.
    a= امتیاز ارزیابی توانایی مالی كه حداكثر ۱۵ است.
    b= امتیاز ارزیابی تداركاتی كه حداكثر ۱۵ است.
    مجموع امتیازات مالی و تداركاتی(a+b) نباید كمتر از ۲۱ باشد.
    C= امتیاز پارامترهای ارزیابی فنی
    i= ضریب تاثیر (برحسب درصد) به ۲/۰ می باشد.

    توجه: امتیاز ارزیابی فنی و بازرگانی (t) معادل ۵/۸۰ می باشد در غیر اینصورت پیشنهاد به دور بعدی راه نخواهد یافت.

  • مبلغ - نوع و چگونگی ارائه سپرده شركت در مناقصه: پیشنهاد دهندگان با ارائه ضمانتنامه بشرح زیر می‌توانند در مناقصه شركت نمایند.
    • مبلغ تضمین شركت در مناقصه: برای هر بخش 3,000,000,000 ریال (سه میلیارد ریال) می‌باشد.
    • نوع تضمین و چگونگی ارائه آن :
      جهت شركت در مناقصه شركت كنندگان باید مبلغ فوق را به صورت ضمانتنامه بانكی غیر قابل برگشت و یا وجه نقد بدون قید و با شرط دارا بودن مدت اعتبار اولیه ۳ ماه از تاریخ آخرین مهلت تسلیم پیشنهاد و قابل تمدید بنا به درخواست مناقصه گزار برای یك مدت ۳ ماهه دیگر كه توسط یكی از بانكهای داخلی به نام شركت ارتباطات سیار ایران صادر شده باشد ارائه و یا مبلغ مزبور را نقداً به حساب سیبا به شماره ۹۶/۱۸۳۵۵۳۵۵ بانك ملت شعبه ونك تك واریز و فیش آن را ارائه نماید.
  • محل دریافت و مهلت تحویل اسناد و محل و زمان بازگشائی پاكات:
    • محل دریافت اسناد مناقصه و تحویل پیشنهادها دبیرخانه اداره كل تداركاتی به آدرس: میدان ونك، خیابان ونك، ساختمان برج همراه، طبقه هفتم، واحد۶ می‌باشد.

      تبصره: LOM پیشنهادی شركت كنندگان در مناقصه فقط جهت یك نوع تراشه باید ارائه گردد.

    • زمان و مهلت تحویل پیشنهادها: كلیه مناقصه گران (پیشنهاد دهندگان) حداكثر تا ساعت ۱۴ روز یكشنبه مورخ ۹/۵/۹۰ مهلت دارند تا اسناد مناقصه را كه حاوی كلیه مدارك لازم مطابق با شرایط این مناقصه می‌باشد در سه پاكت مجزا با درج شماره مناقصه و نام مناقصه گر به آدرس مندرج در پاراگراف ۱-۱۶ فوق تحویل و رسید دریافت نمایند.

      تذکر: پاكات پیشنهاد پس از تاریخ و ساعت فوق الذكر به هیچ وجه تحویل گرفته نخواهد شد.

    • زمان بازگشائی پاكات : الف و ب ساعت ۹ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۰/۵/۹۰
    • محل بازگشائی پاكات: كمیسیون معاملات شركت ارتباطات سیار واقع در تهران، میدان ونك، خیابان ونك برج همراه طبقه ۹ واحد ۲ می باشد.
    • اعتبار پیشنهادات : كلیه پیشنهادات باید از تاریخ آخرین مهلت تحویل پاكات بمدت ۳ ماه اعتبار داشته باشند كه این مدت برای یكبار و برابر مدت پیش بینی شده قابل تمدید است.
    • در نحوه ارائه پیشنهاد قیمت مناقصه گران می بایست برای كلیه آیتم های پیشنهاد قیمت خود مبلغ آن را مشخص نمایند آیتم هایی كه صرفاً بصورت رایگان بوده نیز می بایست قیمت آن را مشخص و چنانچه بدون مبلغ تهیه شود مورد قبول نمی باشد.
  • اطلاعات و مواردی كه لازم است مناقصه گران ارائه نمایند:
    • بعد از بازگشائی پاكات الف و ب و حداكثر ظرف ۴ روز، شركتها می‌بایست با هماهنگی كارفرما برای ارائه توضیح و رفع اشكالات احتمالی در نمونه های تحویلی در جلسات كارشناسی اقدام نماید موارد تست شامل
      : الف : تست STK بر اساس JAVA برنامه ریزی یك JAVA APPLICATION مطابق نمونه درخواستی كارشناسان ارتباطات سیار ایران و Download كردن در سیم كارت نمونه با استفاده از روشهای مختلف Download کردن برنامه های جاوا و استفاده از الگو ریتمهای امنیتی مناسب
      ب : تست OTA: تغییر یك ركورد از دفترچه تلفن و نیز Download كردن یك برنامه كاربردی نمونه از طریق شبیه سازی OTA (ارائه Envelop command های مربوطه به صورت باینری و قابل اجرا توسط شركتها الزامی می‌باشد.
      ج : قابلیت S@T سیم کارت، طبق استانداردهای مربوطه و با نرم افزار شبیه سازی تست SimAllanc انجام گردیده و Log file مربوطه ارائه گردد.
      د : بخشهای مختلف استاندارد GP بایستی توسط شرکت سازنده تست و Log File مربوط ارائه گردد.
      هـ : شرکت کنندگان بایستی تست INQ مطابق با استانداردهای بین المللی ۳GPPTS ۳۱.۰۴۸ و ۳GPPTS۵۱.۰۱۷و ۳GPPTS ۵۱-۰۱۳ با موفقیت در مدت زمان تست نمونه انجام دهند و سه سری سیم کارت تست فوق به این شرکت تحویل نمایند.
    • ارائه مراجع استفاده از قابلیت S@T جهت اپراتورها و فروش محصول پیشنهادی در بازار و تعداد فروش این نوع محصول در بازار الزامیست.
    • شركت كنندگان باید به همراه مدارك فنی تاییدیه جاوا و تاییدیه محصول را ارائه نمایند.
    • شركت كنندگان موظف هستند نسبت به تحویل ۱۰ عدد سیم كارت نمونه در پاكات ب مطابق مشخصات فنی پیوست اقدام نمایند.نمونه های تحویلی می‌بایست دارای نام شركت، نام محصول، شماره‌ی ICCID و در بسته بندی مناسب ارائه گردد و مدت زمان تایید نمونه ۵ روزكاری پس از بازگشائی پاكات الف و ب می‌باشد.
    • شرکت کنندگان می­بایست سیم کارت نمونه جهت تست با نرم افزار Aspect منطبق با استانداردهای ۳GPP TS ۵۱.۰۱۳ v.۵.۶.۱ & ۳GPP TS ۳۱.۰۴۸ V.۵.۱.۰ & ۳GPP TS ۵۱.۰۱۷ v .۴.۲.۰))تهیه و تحویل نمایند.
  • دعوت به جلسهدعوت به جلسه:

    بدینوسیله از كلیه مناقصه گران (پیشنهاد دهندگان) دعوت می شود كه نماینده مطلع و تام الاختیار خود را با معرفی نامه معتبر برای حضور در جلسه بازگشائی پاكات این مناقصه در زمان مقرر به محل یاد شده اعزام فرمایند.

  • طبقه بندی كلی پاكتهای پیشنهادی:
    • كلیه پیشنهادها می بایست در ۳ پاكت جداگانه از یكدیگر تنظیم و بصورت لاك و مهر شده با لفاف مناسب ارائه گردند
    • هریك از پاكتها باید بر حسب مورد دقیقاً و با حروف بزرگ به صورت (الف)و (ب) و (ج) مشخص شوند.
    • درج شماره مناقصه- نام و آدرس مناقصه گر (پیشنهاد دهنده) و نام دستگاه مناقصه گزار بر روی پاكتها الزامی است.
  • محتویات پاكتهای پیشنهادی:
    • پاكت الف (پاكت تضمین) : باید محتوی اصل تضمین سپرده شركت در مناقصه باشد.
    • پاكت ب (فنی بازرگانی) باید محتوی مدارك و اطلاعات در سه نسخه بصورت زیر باشد:
      • مشخصات مناقصه گر شامل نام- آدرس- شماره تلفن- فاكس
      • نام و عنوان شغلی اعضاء هیات مدیره- مدیران اجرای و كسانیكه حق امضاء دارند و ارائه لیست اسامی سهامداران شركت و تصویر كد اقتصادی الزامی است.
      • تصویر اساسنامه شركت كه بایستی به مهر اداره ثبت شركتها ممهور شده باشد.
      • تصویر آگهی آخرین تغییرات ثبتی شركت
      • شرایط مناقصه و طرح قرارداد كه عبارت قرائت شد و مورد قبول است در ذیل كلیه صفحات آن درج و صفحات به مهر و امضاء مجاز مناقصه گر رسیده باشد.
      • فرم ضمانتنامه و فرم اطلاعات بسته بندی و کلیه پیوستهای اشاره شده در بند ۱۱ شرایط
      • مدارك و مستندات مربوط به پروانه مجوز یا تولید كارت اعتباری یا هوشمند از مراجع ذیصلاح
      • مشخصات فنی مندرج در بند ج-۱۱ كه تمامی صفحات آن به امضاء و مهر مجاز مناقصه گر رسیده باشد.
      • SOC دقیق بر اساس بندهای مشخصات فنی و ارائه ۱۰ عدد سیم كارت نمونه مطابق (مشخصات فنی) (سه نسخه)
      • لیست تجهیزات (LOM) مطابق با مشخصات فنی و SOC كه به مهر و امضاء پیشنهاددهنده رسانده باشد. تمام تجهیزات باید دارای كد بین المللی و استاندارد باشند و دارای تائیدیه JAVA و تائیدیه محصول باشد)

        تذکر: ارائه تائیدیه JAVA و تائیدیه محصول (ISO and SAS and GSM) الزامی است. (سه نسخه)

      • ارسال نحوه استفاده و روش تست هر یك از دستگاههای آزمایش و مدارك و دستور العملهای تمام تجهیزات نیز ضروری است.
      • تسلیم مشخصات و ترتیبات خدمات شامل آموزش كه در آن دقیقاً محل و سر فصل آموزش و مدت هر یك از دوره های آموزش و تعهدات لازم آموزشی پس از تائید و مهر و امضاء مدیریت آموزش بصورت جداگانه ارائه گردد. (سه نسخه)
      • ارائه برنامه زمانبندی تحویل در چهار چوب مدت تحویل كه ظرف مدت حداكثر چهارماه پس از تاریخ ارجاع سفارش می‌باشد. (سه نسخه)
      • جدول تكمیل شده تعیین درصد سهم ارزش كار داخل و خارج كشور كه به مهر و امضاء مجاز مناقصه گررسیده باشد. (سه نسخه)
      • جدول معیارهای ارزیابی فنی بازرگانی كه به مهر و امضاء مجاز مناقصه گر رسیده باشد.
      • محتویات پاكت ب فنی و بازرگانی در سه نسخه (یك نسخه اصل و دو نسخه كپی ارائه گردد)
      • كلیه اسناد، اطلاعات و مدارك درخواست شده و لازم برای پاسخ به معیارهای فنی و بازرگانی (به تفكیك مالی- مدیریتی و فنی) با قید شماره ردیف مربوط به معیارارزیابی روی هر یك از اسناد و مدارك كه بتواند در جهت اثبات توان مناقصه گر باشد. در صورت عدم ارائه اطلاعات و مدارك مربوط به هر یك از معیارهای ارزیابی امتیازی برای آن بخش تعلق نخواهد گرفت.

        تبصره: LOM پیشنهادی شركت كنندگان در مناقصه فقط جهت یك نوع تراشه باید ارائه گردد.

    • پاكت ج (پاكت قیمت)
      پیشنهاد قیمت كل تجهیزات و خدمات و سایر تجهیزاتی كه طبق پاكت ب و سرفصلهای مندرج در بند ۹ مشخصات فنی و با قید قیمت مجزا جهت بسته بندی پیشنهاد شده دقیقاً مطابق LOM نهایی شده به ریال با مدت اعتبار ۳ ماه از تاریخ آخرین مهلت تسلیم پیشنهادها به مناقصه و لیست قیمت واحد تجهیزات و خدمات كه تشكیل دهنده موضوع است. پاكت ج باید از نمونه ای كه در اسناد مناقصه تحویل شده است استفاده شود و مالیات بر ارزش افزوده در قیمت پیشنهادی نبایستی لحاظ شود.
  • توضیح و تشریح اسناد:
    • شركت كنندگان در مناقصه پس از دریافت اسناد، می توانند هرگونه سوال و نظر خود را درباره مشخصات- شرایط مناقصه - و سایر موارد به آدرس مندرج در بند ۵ ارسال نموده و یا با شماره تلفن ۸۱۷۱۲۷۷۱ تماس حاصل نمایند.
    • با رعایت بند فوق، این شركت بمنظور توضیح و تشریح اسناد مناقصه و روش كار، در صورت لزوم ضمن ارسال دعوتنامه به كلیه خریداران نسبت به تشكیل جلسه اقدام خواهد نمود و در صورتیكه نیاز به ارائه توضیحات كتبی یا تغییراتی در اسناد مناقصه باشد مراتب را به كلیه خریداران اسناد كتباً اعلام خواهد نمود.
  • شرایط عمومی مناقصه (رد پیشنهادات - اعاده تضمین و یا ضبط تضمین- سایر شرایط):
    • موارد رد پیشنهادات: پیشنهادهایی كه به یكی از حالات زیر واصل گردند، توسط كمیسیون معاملات مورد قبول قرار نگرفته و به مناقصه گران ذیربط اعاده می شوند.
      • پیشنهادهایی كه بصورت مبهم یا مشروط ارائه شده باشند.
      • پیشنهادهایی كه به نحوی از انحاء مغایر با مشخصات و سایر شرایط اسناد مناقصه باشند.
      • یشنهادهایی كه فاقد تضمین شركت در مناقصه باشند.
      • پیشنهادهایی كه بصورت ناقص ارائه شده باشند ( با تشخیص كمیسیون معاملات )
      • پیشنهاهایی كه بعلت ضرورت تجدید یا لغو مناقصه اعاده می شوند.
      • شرکتهایی که در مناقصه شرکت می­نمایند می­بایستی اسامی تمامی سهامداران خود را در پاکت (ب) قرار دهنده در صورت وجود اعضاء هیات مدیره و یا سهامداران مشترک در دو یا چند شرکت حاضر در مناقصه کلیه پیشنهادات اینگونه شرکتها از دور مناقصه خارج خواهد گردید.
    • موارد اعاده سپرده شركت در مناقصه به ترتیب زیر می باشد.
      • كلیه موارد بند ۱-۲۲
      • تضمین مناقصه گرانی‌كه براساس ارزیابی‌مالی ودرمرحله نهایی‌ برنده نفر اول یا نفر دوم یا نفر سوم مناقصه نشده اند
      • تضمین برنده نفر اول و نفر دوم و نفر سوم مناقصه پس از امضاء قرارداد با برنده نفر اول مناقصه
      • تضمین برنده نفر سوم مناقصه پس از امضاء قرارداد با برنده دوم مناقصه
    • موارد ضبط سپرده شركت در مناقصه به ترتیب زیر می باشد.
      • سپرده شركت در مناقصه آن تعداد از مناقصه گرانی كه از ادامه مناقصه صرف نظر نمایند.
      • سپرده شركت در مناقصه برنده اول مناقصه در صورت ارجاع كار به وی و امتناع برنده یاد شده از ارائه ضمانتنامه انجام تعهدات و یا انعقاد قرارداد ظرف مهلت مقرر در این شرایط .
      • تضمین شركت در مناقصه برنده دوم مناقصه در صورت ارجاع كار به وی (عند الزوم) و امتناع از ارائه تضمین انجام تعهدات و یا انعقاد قرارداد مانند ردیف ب بالا
      • تضمین شركت در مناقصه برنده سوم مناقصه در صورت ارجاع كار به وی (عندالزوم) و امتناع از ارائه تضمین انجام تعهدات و یا انعقاد قرارداد مانند ردیف ب بالا
    • سایر شرایط عمومی
      • مناقصه گران نمی­توانند بصورت مشارکتی و فردی هم زمان نسبت به ارائه پیشنهاد جداگانه اقدام نمایند.
      • برنده مناقصه جهت انعقاد قرارداد بایستی یك فقره ضمانتنامه بانكی قبل از انعقاد قرارداد بابت تضمین انجام تعهدات معادل ۱۰% مبلغ كل قرارداد و در مهلت مقرر به نماینده كارفرما تسلیم نماید.
      • ضمانتنامه بانكی انجام تعهدات فوق می بایست توسط یكی از بانكهای داخلی و بصورت غیر مشروط- غیر قابل انتقال - قابل تمدید و بنا به نظر شركت ارتباطات سیار صادر و از تاریخ صدور حداقل به مدت یك سال معتبر باشد.
      • اعتبار مورد نیاز جهت اجرای موضوع قرارداد از طریق منابع مالی تامین گردیده است.
      • طبق ماده ۵ قرارداد تاخیرات و جرائم ناشی از عدم اجرای تعهدات قرارداد طرف دوم به مرحله اجرا گذارده خواهد شد.
      • پرداخت مالیات و حق بیمه تامین اجتماعی متعلقه به قرارداد بر عهده طرف دوم قرارداد بود.
      • افزایش یا كاهش ۲۵% به حجم قرارداد بر اساس اعلام نماینده كارفرما و در طول اجرای قرارداد و نهایتاً با توجه به شرایط مندرج در قرارداد قابل انجام خواهد بود.
  • نحوه گشایش پاكت های پیشنهادها- ارزیابی مالی و-اعلام برنده :
    • تشكیل جلسه كمیسیون مناقصه در زمان و مكان مقرر در این شرایط.
    • تهیه فهرست اسامی پیشنهاد دهندگان – حاضران و شركت كنندگان در جلسه.
    • گشودن پاكتهای تضمین (پاكت الف) و كنترل آن و كنار گذاردن پاكات ب و ج مناقصه گرانی كه مطابق مقررات این مناقصه سپرده شركت در مناقصه ارائه نكرده اند.
    • باز كردن پاكت های ب (پاكتهای فنی بازرگانی) ارزیابی شكلی اسناد و مدارك داخل پاكت و تحویل پاكتهای مذكور به كمیته فنی بازرگانی جهت ارزیابی

      تبصره: زمان و مكان تشكیل جلسه گشایش پیشنهادهای قیمت، در جلسه گشایش پاكت ها اعلام خواهد شد.

    • پس از انجام ارزیابی فنی و بازرگانی كلیه پیشنهادهای پیشنهاددهندگانی كه موفق به كسب حداقل امتیاز ۷۰ از ۱۰۰ نشده باشند از دور مناقصه خارج خواهند شد.

      تبصره: پس از گشودن پاكت های قیمت، چنانچه بررسی قیمت ها و تجزیه و كنترل مبانی آن لازم باشد، كمیسیون مناقصه می‌تواند بررسی آن را به كمیته فنی بازرگانی ارجاع نماید و كمیته فنی بازرگانی حداكثر ظرف دو هفته نتیجه ارزیابی را به كمیسیون مناقصه اعلام می‌كند.

    • تهیه وتنظیم و امضا صورتجلسه گشایش پیشنهادها با ذكر كلیه موارد توسط كمیسیون معاملات.

      تبصره: پاكت پیشنهاد قیمت مناقصه گران كه در ارزیابی های فنی بازرگانی پذیرفته نشده اند ناگشوده مسترد خواهد شد.

    • برنده اول مناقصه، مناقصه‌گری خواهدبود كه حائز حداقل قیمت تراز شده (مطابق فرمول مندرج در ماده ۱۴) باشد در صورتی كه قیمت های حداقل بین دو یا چند پیشنهاد با هم برابر باشد برنده مناقصه پیشنهادی است كه حائز امتیاز فنی بازرگانی بیشتر باشد.

      تبصره 1: در تعیین برنده دوم مناقصه پیشنهادی كه قیمت تراز شده آن بلافاصله بعد از قیمت تراز شده اول قرار گیرد و در عین حال تفاوت قیمت پیشنهادی برنده با قیمت پیشنهادی حداقل دوم، مساوی یا كمتر از مبلغ تضمین شركت در مناقصه باشد در این صورت كمیسیون معاملات حداقل دوم مذكور را به عنوان برنده دوم مناقصه اعلام خواهد كرد.

      تبصره 2: در تعیین برنده سوم مناقصه پیشنهادی كه قیمت تراز شده آن بلافاصله بعد از قیمت تراز شده دوم قرار گیرد و در عین حال تفاوت قیمت پیشنهادی برنده با قیمت پیشنهادی حداقل سوم مساوی یا كمتر از مبلغ تضمین شركت در مناقصه باشد در این صورت كمیسیون معاملات حداقل سوم مذكور را به عنوان برنده سوم مناقصه اعلام خواهد كرد.

      تبصره 3: چنانچه نفرات اول و دوم از انجام معامله امتناع كنند یا انصراف دهند، در صورت عدم استرداد (سپرده نفر سوم، شركت مجاز به انعقاد قرارداد با نفر سوم می باشد مابه التفاوت قیمت اعلام شده توسط نفر سوم از نفر دوم نباید از سپرده شركت در معامله بیشتر باشد.

      تبصره 4: س از تعیین برندگان اول و دوم و سوم مناقصه، سپرده شركت در مناقصه آنان نگهداری و سپرده شركت در مناقصه ، سایر مناقصه گران به آنان مسترد می گردد.

  • مراحل ارجاع كار به برنده مناقصه:
    • شركت در مناقصه و تسلیم پیشنهاد به منزله سند قبول محتویات و مفاد كلیه اسناد مناقصه می باشد لذا پس از ابلاغ كتبی این شركت (توسط نماینده كارفرما) به برنده مناقصه، وی باید ظرف مدت حداكثر هفت روز كاری برای تسلیم تضمین انجام تعهدات و امضاء قرارداد حاضر شود تا پس از مبادله قرارداد ، تضمین شركت در مناقصه برنده اول و دوم آزاد گردد در غیر این صورت و چنانچه برنده اول از پیشنهاد خود عدول نماید و حاضر به امضاء قرارداد نباشد یا تضمین انجام تعهدات را ارائه ننماید تضمین شركت در مناقصه وی ضبط خواهد شد.
    • در حالت فوق به برنده دوم ابلاغ می شود كه ظرف مدت فوق الاشاره به منظور ارائه تضمین انجام تعهدات و امضاء قرارداد حاضر گردد تا تضمین شركت در مناقصه وی نیز پس از مبادله قرارداد آزاد گردد، بدیهی است در صورت عدول وی از پیشنهاد خود و یا امتناع از ارائه تضمین انجام تعهدات (و یا انعقاد قرارداد) تضمین شركت در مناقصه وی نیز ضبط خواهد شد.

      تبصره: در صورت ضبط تضمینات نفرات اول و دوم و سوم، مناقصه در صورت تشخیص مناقصه گزار تجدید خواهد شد و یا خرید تجهیزات و خدمات موضوع مناقصه به طرق دیگر صورت خواهد گرفت.

  • مراحل تجدید و لغو مناقصه:
    • معامله در شرایط ذیل تجدید می شود‌:
      • موارد مندرج در این آیین نامه
      • افشاء شدن مدارك و پیشنهادها
      • كم بودن تعداد مناقصه گران از حدنصاب تعیین شده در شرایط و اسناد معامله (حداقل مناقصه گران به تعداد ۲ نفر می باشد)
      • پایان مدت اعتبار پیشنهادها و عدم موافقت شركت كنندگان و یا برنده معامله با تمدید مدت اعتبار پیشنهاد
      • بالابودن قیمتها، به نحوی كه توجیه اقتصادی خرید در مناقصه منتفی شود.
      • امتناع برندگان اول، دوم و سوم معامله، از انعقاد قرارداد
    • موارد لغو این معامله عبارتند از:
      • نیاز به خرید و فروش كالا، خدمت یا حقوق موضوع معامله، مرتفع شده باشد.
      • تغییرات زیادی در اسناد معامله لازم باشد و موجب تغییر در ماهیت معامله شود.
      • حوادث غیر متعارف نظیر جنگ - زلزله - سیل و مانند آنها كه از طریق مراجع قانونی اعلام می شود.
      • تشخیص كمیسیون مناقصه مبنی بر احتمال تبانی بین مناقصه گران و منوط شدن به اتخاذ تصمیم بعدی هیات مدیره

        تبصره: در صورت تجدید و لغو مناقصه حاضرمراتب (در صورت وقوع) توسط این شركت به طرق مقتضی به همه مناقصه گران اعلام خواهد شد. WJR ۱۵/۴م